آیکونی برای سایت شما

با اضافه کردن یک آیکون به سایتتان برای نمایش در منوی Favorites میتوانید به سایت خود ظاهری حرفه‌ای‌تر ببخشید و توجه کاربران را به آن جلب کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که با عرضه نسخه پنجم Internet Explorer به این برنامه اضافه شد، امکان نشان دادن آیکون ویژه هر سایت در منوی Favorites بود. انجام اینکار بسیار ساده است و به هیچ نرم‌افزار خواصی نه در سمت سرور و نه در سمت کاربر نیاز ندارد.


برای Internet Explorer 5 اندازه این آیکون باید 16x16 پیکسل باشد؛ در غیر اینصورت نادیده گرفته خواهد شد. جهت ساختن آیکون میتوانید از برنامه‌های زیادی که در اینترنت برای این کار موجود است استفاده کنید. یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه برنامه Microangelo است که میتوانید آنرا از سایت www.impactsoftware.com دریافت کنید. برنامه‌های Visual Studio 6 و Visual Studio .NET نیز امکان ساخت و ویرایش آیکون را دارند.

بعد از ساخت آیکون باید آنرا با سایت خود مرتبط کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار قرار دادن آیکون با نام favicon.ico در دایرکتوری ریشه سایت است. از این پس هر بار که کاربری سایت شما را به لیست Favorites خود اضافه کنید، Internet Explorer به طور خودکار این فایل را از آدرس http://www.mywebsite.com/favicon.ico دریافت کرده و نمایش میدهد.

اما اگر میزبان سایت شما اجازه استفاده از فایلهای ICO. را نمیدهد و مجبورید آیکون خود را روی سایت دیگری قرار دهید و یا اگر میخواهید برای هر صفحه از آیکون متفاوتی استفاده کنید، باید از راه دوم استفاده کنید. در این روش لازم است که خط زیر را به قسمت Head صفحات خود یعنی بین تگهای <head> و <head/> اضافه کنید و بجای http://www.mydomain.com/myicon.ico آدرس فایل آیکون خود را قرار دهید.

<link rel="SHORTCUT ICON" href="http://www.mydomain.com/myicon.ico">

اکنون هر بار که کاربری سایت شما را به لیست Favorites خود اضافه کند، آیکونی که مشخص کرده‌اید در کنار منوی مربوطه و آدرس سایت در نوار آدرس نشان داده خواهد شد.
برگرفته از www.idevcenter.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد