جانشینی جدید برای ASP

شرکت مایکروسافت ویرایش مختصر شده‌ای از برنامه‌ی Visual Studio را تحت عنوان Express، برای زبان‌های برنامه نویسی خاص، به بازار عرضه کرده است.
این شرکت، برنامه‌ی Visual Web Developer 2005 Express را به عنوان جانشینی برای ASP خود منتشر ساخته است.
John Montgomery، مدیر بازاریابی گروه تولید شرکت مایکروسافت گفته است که این شرکت امیدوار است همان‌طور که پیش‌بینی کرده، خانواده‌ی جدید Visual Studio، به دست 18 میلیون تولید کننده‌ی غیر حرفه‌ای نرم افزار در سراسر دنیا برسد. محصول کامل شده‌ی Visual Studio، 6 میلیون برنامه نویس حرفه‌ای را در سراسر جهان نشانه رفته است.
Express Edition، قابل دسترسی برای زبان‌های برنامه نویسی Visual Basic، Visual J#، Visual C# و Visual C++ بوده و هزینه‌ی آن کمتر از 100 دلار خواهد بود.
Montgomery گفته است که برای کمک به شروع کار برنامه‌نویسان، شرکت‌های Amazon، eBay و PayPal، بسته‌هایی در اختیار آن‌ها گذاشته که شامل کد برنامه‌نویسی نمونه‌ای است که تولید برنامه‌های کاربردی وب یا ویندوز را که با خدمات آنلاین کار می‌کنند، تسهیل می‌کند.

در میان دو شرکت جاوا و دات نت، جنگی بر سر این موضوع که چه کسی ممکن است بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد، در گرفته است.
شرکت مایکروسافت نه تنها در جست و جوی پشتیبانی، برای دات نت است، بلکه در حال بهبود پایگاه داده‌های SQL Server نیز هست. تولید کنندگانی که نیازمند پایگاه داده‌های ساده‌ای برای برنامه‌های کاربردی خود هستند، می‌توانند SQL Server Express جدید را خریداری کنند. این نرم افزار بدون هزینه بوده و شامل عملکردهای مشابه با SQL Server 2005 است. اما، حجم آن محدود به 4 گیگا بایت بوده و تنها بر روی یک پردازنده اجرا می‌شود.
قرار است گونه‌های جدید کلیه‌ی محصولات Express، همراه با نسخه‌ی نهایی Visual Studio 2005 و SQL Server 2005، در نیمه‌ی اول سال بعد، روانه‌ی بازار شوند.

آمار و سیستم های آمارگیری در وبلاگ

حدودا چند نفر به سایت و وبلاگ شما سر می زنند ؟
آیا آماری در این خصوص دارید ؟
بسیاری از ما وبلاگ نویسان دوست داریم که تعداد بیننده بیشتری داشته باشیم و بهمین دلیل با نصب سیستم آمارگیری در وبلاگ با ظرافت خاصی تعداد بیننده ها را چک می کنیم و تلاش می کنیم با نوشته های خود تعداد بیشتری را به وبلاگ خود بکشانیم .
برای این منظور و نصب سیستم آمار گیری چندین سایت وجود دارند که سرویس را بطور رایگان به اعضا ارائه می دهند فقط کافیست که به یکی از این سایتها مراجعه کرده و پس از ثبت نام و طی مراحل سیستم آمارگیری ( کنتور ) سایت خود را ایجاد کرده و کدهای html را کپی کرده و در قسمت مناسبی در وبلاگ یا سایتتان paste کنید .

در اینجا چند مورد از معروفترین این سایتها را معرفی می شوند :
- Bravenet:
این سایت یکی از سایتهایی است که بهترین سرویسهای رایگان وب از جمله سیستم آمار گیری را در اختیار اعضا قرار میدهد. می توان گفت سیستم آمارگیری این سایت از حساس ترین و دقیق ترین در نوع خود است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه ایجاد عضویت در این سایت می توانید به
این نوشته دنیای وبلاگ مراجعه کنید .

-
Ned stat basic :
این سایت هم اطلاعات و آمار گوناگونی از مراجعات به سایت شما از جمله: تعداد مراجعات به تفکیک روز – هفته – ماه ، کشورهای مراجه کنندگان ، نمودار مربوط به بازدید ها از سایت و اطلاعات مفید دیگری ارائه می دهد.

-
Netsups :
این سایت یک سایت کاملا فارسی بوده و ایجاد عضویت در آن بسیار ساده می باشد. این سایت آماری از جمله تعداد بازدیدهای روزانه ، روز قبلی ، هفته قبل ، ماه قبل ، پرترافیک ترین روز ، سیستم عاملهای مراجعان ، آدرس سایت یا وبلاگ مراجعان و اطلاعات دیگری را در کنار بعضی از اطلاعات مفید دیگر ارائه می دهد .

-
Sparklit:
این سایت هم امکانات جنبی رایگان در اختیار اعضا قرار میدهد که از جمله آن سیستم آمارگیری است .

-
Bholder:
این سایت هم فارسی بوده و سرویس رایگان آمار گیری و نظرخواهی به اعضا ارائه می دهد .

-
Gostats:
سیستم آمار گیری این سایت جالب توجه است ولی به اندازه bravenet دقیق نیست .

-
Sitemeter:
این سایت هم از جمله سایتهای پرطرفدار در زمینه آمار گیری بوده و اطلاعات دقیق و زیادی از بادیدها ارائه میدهد و یه گزارش تفصیلی از تعداد بازدیدها را هر ماه به آدرس شما ایمیل میکند .

-
okcounter:
از مزایای این سیستم طرح زیبای فلشی است که اطلاعات مربوط به بازدید شما را در ان نمایش می دهد .

-
Shockcounter:
این سایت هم مثل مورد قبلی بوده و در طرح زیبای فلش تاریخ، تعداد بازدیدهای روز ، روز قبل ، تعداد کل بازدیدها و تعداد دفعاتی که شما وارد سایت شده اید را نمایش می دهد .

-
freeflashintros :
دقیقا مثل مورد بالایی

توجه داشته باشید که هرکدام را که می خواهید استفاده نمایید حتما پس عضویت و ایجاد counter کدهای مربوطه را از سایت گرفته و در تمپلت وبلاگ یا سایت خود قرار دهید .